Serwis Apple MacBook Pro

Mistrzowska obsługa dla Twojego Macka.

Serwis Apple MacBook Pro.

Wyleczymy Twojego wiernego towarzysza w pracy i rozrywce – Zrobimy serwis  MacBook Pro. Działamy z chirurgiczną precyzją. Podamy lekarstwo a jak zajdzie taka konieczność to zrobimy transplantację organów.

Dobra naprawa
to podstawa!

Ale wymiana może dać drugie życie.

Najpierw podejmujemy leczenie ale czasami konieczny jest przeszczep.

Zobacz więcej >

Czyszczenie
i nowa bateria.

Zadbaj o higienę i kondycję Macka.

Udrożnimy układ oddechowy i wyleczymy opuchliznę baterii Macka.

Zobacz więcej >

Serwis MacBook Pro - Coś gryzie Twoje Jabłko?

Diagnoza i leczymy!

Znamy dolegliwości MacBook`a Pro. Szybka reakcja i diagnoza może uratować Macka. Nie czekaj aż będzie za późno.

Serwis MacBook Pro –  Co gryzie Twoje Jabłko?

Kiedy Twoje “Jabłko” zaczyna szwankować, może to budzić wiele niepokoju. MackBook Pro to jedno z najbardziej zaawansowanych urządzeń, a każda anomalia w jego działaniu może wskazywać na poważniejsze problemy. Czy Twój komputer zaczął wolniej pracować? A może ekran nie wyświetla obrazu w odpowiedni sposób? To tylko niektóre z objawów, które mogą sugerować, że coś jest nie tak.

 

Diagnoza i leczymy!

Dobra wiadomość jest taka, że nasi specjaliści są gotowi, aby przyjrzeć się Twojemu sprzętowi i dokładnie zdiagnozować problem Twojego MacBook Pro. Wyposażeni w nowoczesne narzędzia i szeroką wiedzę na temat produktów Apple, podejmujemy się naprawy wszelkiego rodzaju usterek – od problemów z oprogramowaniem po skomplikowane kwestie sprzętowe. Każdy Mack Book Pro traktujemy z najwyższą precyzją, dbając o to, aby wrócił do pełnej sprawności w jak najkrótszym czasie.

Objawy i bolączki naszych pacjentów.

Jeśli zauważyłeś, że Twoje “Jabłko” działa inaczej niż zwykle, warto zwrócić uwagę na pewne symptomy. Spowolnione działanie, przegrzewanie się komputera, czy niespodziewane wyłączanie się mogą być oznakami, że Twoje urządzenie potrzebuje pilnej pomocy. Inne objawy to m.in. niewłaściwa praca touchpada, problem z ładowaniem czy nietypowe komunikaty błędów.

Szybka reakcja i diagnoza może uratować Macka.

Nie zwlekaj, kiedy dostrzegasz pierwsze symptomy. Często szybka reakcja i diagnoza są kluczem do uniknięcia poważniejszych problemów. Jeśli nie jesteś pewien, co dokładnie dzieje się z Twoim urządzeniem, skorzystaj z naszej tabelki diagnostycznej poniżej. i porównaj objawy. Pamiętaj – im szybciej zareagujesz, tym większa szansa, że Twój Mack Book Pro będzie działał bez zarzutu przez wiele kolejnych lat. Rozpoznaj oznaki choroby już teraz i daj szanse wyzdrowieć swojemu Mackowi.

Tabelka diagnostyczna.

Rozpoznanie awarii dysku twardego w laptopie można przeprowadzić, obserwując kilka charakterystycznych objawów. Oto jak rozpoznać potencjalną awarię dysku twardego:
  1. Długi czas uruchamiania systemu operacyjnego MacOS.
  2. Błędy Kernel Panic w MacOS.
  3. Długo trwające operacje odczytu/zapisu.
  4. Błędy odczytu/zapisu danych.
  5. Dziwne dźwięki (dyski HDD - talerzowe)
  6. Brak dostępu do partycji lub folderów.
  7. Błędy zgłaszane przez system S.M.A.R.T.
  8. Brak odpowiedzi lub zawieszanie się systemu.
  9. Bad Sektors (uszkodzone sektory). Wymagana aplikacja testująca.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów w swoim MacBook Pro, jest to poważny sygnał, że twój dysk twardy może być uszkodzony lub awaryjny. W takiej sytuacji zaleca się zrobienie kopii zapasowej ważnych danych i skontaktowanie się z profesjonalnym serwisem
Oto kilka objawów, które mogą wskazywać na awarię lub problemy z baterią laptopa:
  • Skrócony czas pracy na baterii.
  • Nagłe wyłączanie się laptopa.
  • Brak ładowania baterii.
  • Nieprawidłowy poziom naładowania.
  • Nadmierne nagrzewanie się baterii.
  • Nieprawidłowe zachowanie wskaźników baterii.
  • Komunikaty o błędach baterii.
  • Słaba wydajność na baterii.
  • Spuchnięta bateria.
  • Komunikaty systemowe o wymianie baterii.
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, jest to sygnał, że bateria laptopa może być uszkodzona lub wymagać serwisu. W przypadku laptopów z wbudowaną baterią, zazwyczaj konieczna jest wizyta w serwisie, aby ocenić i ewentualnie wymienić baterię. W przypadku laptopów z wymienną baterią, można rozważyć zakup nowej baterii oryginalnej lub dedykowanego zamiennika. Po poradę w sprawie doboru odpowiedniej baterii zapraszamy do nas.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z zasilaniem w laptopie:
  • Brak reakcji na wciśnięcie przycisku zasilania (Power button).
  • Przerwy w zasilaniu (nagłe wyłączanie się, przerwy w ładowaniu baterii)
  • Słaba wydajność zasilacza.
  • Brak reakcji na podłączenie ładowarki (żadna dioda nie świeci).
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Uszkodzony kabel zasilający, wtyczka lub gniazdo zasilające..
  • Miganie diody ładowania.
  • Brak zasilania na baterii (jeżeli mamy pewność, że bateria jest sprawna)
  • Komunikaty o błędach zasilania.
  • Słabe lub niestabilne napięcie zasilacza (konieczne pomiary)
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, może to sugerować problemy z zasilaniem laptopa. Problem może wynikać z uszkodzonej ładowarki, kabla lub gniazda zasilania albo awarii układu zasilania na płycie głównej, warto skontaktować się z serwisem, który zatrudnia specjalistę ds. napraw elektroniki, aby ocenić i naprawić problemy z zasilaniem.
Problemy z portami i gniazdami w komputerze mogą prowadzić do różnych problemów z podłączaniem urządzeń i transmisją danych. Oto kilka punktów, które mogą sygnalizować problemy z portami i gniazdami:
  • Brak reakcji po podłączeniu urządzenia.
  • Błąd rozpoznania urządzenia.
  • Brak zasilania w porcie.
  • Wolna prędkość transferu danych.
  • Przegrzewanie się portu lub gniazda zasilania.
  • Luźne połączenie.
  • Zakurzone, zalane lub zabrudzone porty.
  • Błąd kodu USB (np. "Błąd 43" w systemie Windows)
  • Urządzenie jest widoczne, ale nie działa poprawnie.
Jeśli zauważasz którekolwiek z tych objawów, warto sprawdzić i ewentualnie naprawić porty lub gniazda w komputerze, lub skonsultować się z profesjonalistą w celu dokładnej diagnostyki i naprawy.
Przegrzewanie się komputera może prowadzić do poważnych problemów z wydajnością i bezpieczeństwem. Oto 9 objawów, które mogą świadczyć o przegrzewaniu się komputera:
Jeśli zauważasz którekolwiek z tych objawów, ważne jest podjęcie działań, aby zapobiec przegrzewaniu się komputera. Możesz spróbować oczyścić wentylatory i chłodzenie, zapewnić odpowiednią wentylację, lub skonsultować się z profesjonalistą, aby ocenić, czy konieczna jest wymiana lub naprawa komponentów. Przegrzewanie się komputera może prowadzić do uszkodzeń sprzętu, dlatego warto działać prewencyjnie.
Problemy z wyświetlaniem obrazu mogą być frustrujące i wynikać z różnych uszkodzeń. Oto 12 typowych usterek, które mogą wskazywać lub prowadzić do problemów z wyświetlaniem obrazu na monitorze lub ekranie:
  • Brak obrazu.
  • Ciemny ekran z podświetleniem.
  • Martwe lub zawieszone pixele.
  • Błędy w wyświetlaniu kolorów.
  • Migotanie ekranu.
  • Uszkodzenie karty graficznej.
  • Rozmazany obraz.
  • Paski na ekranie (pionowe lub poziome).
  • Pęknięta lub rozbita matryca.
  • Uszkodzona taśma matrycy.
  • Uszkodzona elektronika matrycy.
  • Uszkodzone podświetlanie matrycy (LED, CCFL).
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto podjąć działania, takie jak sprawdzenie połączeń i ustawień, aktualizacja sterowników lub konsultacja z profesjonalistą, aby ocenić, czy wymagana jest naprawa lub wymiana komponentów. Problemy z wyświetlaniem obrazu mogą wynikać z wielu czynników, i diagnoza jest kluczowa w ich rozwiązaniu.
Niewłaściwe działanie klawiatury utrudnia lub uniemożliwia pracę na komputerze. Zobacz poniżej objawy lub przyczyny, które mogą wskazywać lub powodować problemy z klawiaturą:
  • Niedziałające klawisze.
  • Wielokrotne powtarzanie znaku lub litery.
  • Brak reakcji klawiatury.
  • Brak podświetlenia klawiszy.
  • Zalanie lub zawilgocenie.
  • Zanieczyszczenie klawiatury.
  • Inne uszkodzenia fizyczne.
  • Nieprawidłowe podłączenie klawiatury.
  • Wirusy i złośliwe oprogramowanie.
Jeśli doświadczasz problemów z klawiaturą, warto rozważyć przegląd i konserwację, a w przypadku trwałych problemów, skonsultować się z profesjonalistą w celu naprawy lub wymiany klawiatury.
Niewłaściwe działanie systemu operacyjnego może prowadzić do różnych problemów z komputerem. Zobacz listę typowych przyczyn i objawów, które mogą wskazywać lub powodować niewłaściwe działanie systemu operacyjnego:
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto rozważyć diagnozę i naprawę systemu operacyjnego. Może to obejmować aktualizację oprogramowania, przeskanowanie komputera w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania lub nawet reinstalację systemu operacyjnego, w zależności od rodzaju problemu.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z kartą graficzną (GPU), Pamięcią graficzną (VRAM) lub mogą być związane z usterką elektroniki karty w laptopie lub komputerze stacjonarnym:
  • Artefakty graficzne.
  • Brak obrazu.
  • Blue Screen of Death (BSoD)
  • Spowolniona wydajność graficzna.
  • Czarny ekran.
  • Błędne wyświetlanie tekstur w grach.
  • Zamrażanie obrazu.
  • Błąd instalacji sterownika.
  • Głośne chłodzenie.
  • Wysokie temperatury GPU.
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto skonsultować się z profesjonalistą lub wykonać testy diagnostyczne, aby potwierdzić, czy karta graficzna jest przyczyną problemów.
Oto 10 objawów lub problemów związanych z połączeniem sieciowym lub internetowym, które możemy napotkać:
  • Brak dostępu do internetu.
  • Niska prędkość internetu.
  • Przerwy w połączeniu
  • Opóźnienia (lag) w grach online
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Usterki karty wi-fi lub LAN.
  • Problemy z połączeniem VPN.
  • Wirusy i złośliwe oprogramowanie.
  • Problemy z DNS.
  • Problemy z firewallami i portami.
Rozwiązywanie tych problemów może wymagać zaawansowanej wiedzy technicznej i narzędzi diagnostycznych. Aby zidentyfikować i naprawiać problemy związane z siecią najlepiej skonsultować się z profesjonalnym serwisem w celu rozwiązania problemu.
Oto 10 uszkodzeń mechanicznych, do których może dojść podczas użytkowania komputera PC lub laptopa:
  • Rozbita matryca lub inne uszkodzenia ekranu.
  • Uszkodzenie zawiasów lub mocowania zawiasów.
  • Uszkodzenie klawiatury, zalanie klawiatury, wyrwanie klawiszy.
  • Zalanie laptopa.
  • Uszkodzenie portów USB lub gniazda zasilania, HDMI itp.
  • Pęknięta obudowa.
  • Uszkodzenia mechaniczne dysku twardego.
  • Upadek laptopa.
Warto dbać o odpowiednią ochronę i ostrożność podczas korzystania z komputera, aby uniknąć tych uszkodzeń mechanicznych. Jeśli dojdzie do takich problemów, konieczna może być naprawa lub wymiana uszkodzonych części.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z zasilaniem w laptopie:
  • Brak reakcji na wciśnięcie przycisku zasilania (Power button).
  • Przerwy w zasilaniu (nagłe wyłączanie się, przerwy w ładowaniu baterii)
  • Słaba wydajność zasilacza.
  • Brak reakcji na podłączenie ładowarki (żadna dioda nie świeci).
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Uszkodzony kabel zasilający, wtyczka lub gniazdo zasilające..
  • Miganie diody ładowania.
  • Brak zasilania na baterii (jeżeli mamy pewność, że bateria jest sprawna)
  • Komunikaty o błędach zasilania.
  • Słabe lub niestabilne napięcie zasilacza (konieczne pomiary)
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, może to sugerować problemy z zasilaniem laptopa. Problem może wynikać z uszkodzonej ładowarki, kabla lub gniazda zasilania albo awarii układu zasilania na płycie głównej, warto skontaktować się z serwisem, który zatrudnia specjalistę ds. napraw elektroniki, aby ocenić i naprawić problemy z zasilaniem.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z zasilaniem w laptopie:
  • Brak reakcji na wciśnięcie przycisku zasilania (Power button).
  • Przerwy w zasilaniu (nagłe wyłączanie się, przerwy w ładowaniu baterii)
  • Słaba wydajność zasilacza.
  • Brak reakcji na podłączenie ładowarki (żadna dioda nie świeci).
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Uszkodzony kabel zasilający, wtyczka lub gniazdo zasilające..
  • Miganie diody ładowania.
  • Brak zasilania na baterii (jeżeli mamy pewność, że bateria jest sprawna)
  • Komunikaty o błędach zasilania.
  • Słabe lub niestabilne napięcie zasilacza (konieczne pomiary)
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, może to sugerować problemy z zasilaniem laptopa. Problem może wynikać z uszkodzonej ładowarki, kabla lub gniazda zasilania albo awarii układu zasilania na płycie głównej, warto skontaktować się z serwisem, który zatrudnia specjalistę ds. napraw elektroniki, aby ocenić i naprawić problemy z zasilaniem.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z zasilaniem w laptopie:
  • Brak reakcji na wciśnięcie przycisku zasilania (Power button).
  • Przerwy w zasilaniu (nagłe wyłączanie się, przerwy w ładowaniu baterii)
  • Słaba wydajność zasilacza.
  • Brak reakcji na podłączenie ładowarki (żadna dioda nie świeci).
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Uszkodzony kabel zasilający, wtyczka lub gniazdo zasilające..
  • Miganie diody ładowania.
  • Brak zasilania na baterii (jeżeli mamy pewność, że bateria jest sprawna)
  • Komunikaty o błędach zasilania.
  • Słabe lub niestabilne napięcie zasilacza (konieczne pomiary)
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, może to sugerować problemy z zasilaniem laptopa. Problem może wynikać z uszkodzonej ładowarki, kabla lub gniazda zasilania albo awarii układu zasilania na płycie głównej, warto skontaktować się z serwisem, który zatrudnia specjalistę ds. napraw elektroniki, aby ocenić i naprawić problemy z zasilaniem.

Rozpoznaj Pacjenta!

Jak zidentyfikować model MacBook Pro?

Dzięki poniższej tabeli możesz w łatwy sposób zidentyfikować swojego MacBook Pro. Ta informacja może być niezbędna do wstępnej zdalnej diagnozy i wyceny.

Seria MacBook Pro zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Od tamtej chwili Apple wprowadziło wiele modeli tej serii, z ekranami o przekątnej od 13 do 17 cali. Chociaż w ciągu tych lat zobaczyliśmy wiele wersji tych urządzeń, w naszym zestawieniu świadomie opuszczamy modele wydane przed 2012 rokiem. Uważamy, że naprawa tych starszych modeli nie jest już opłacalna, głównie ze względu na brak wsparcia od strony producenta oraz trudności związane z dostępnością niezbędnych części zamiennych. Dla nas kluczowe jest dostarczanie usług najwyższej jakości. Wierzymy, że naprawa, by była skuteczna i długotrwała, musi opierać się na komponentach, które spełniają najwyższe standardy – tylko wtedy możemy udzielić na nią gwarancji. Dlatego stawiamy na transparentność i świadome wybory.

 

“Jeśli nie można zrobić czegoś dobrze, lepiej tego w ogóle nie robić.” – Steve Jobs

Macbook Pro

(13-cali)

 

2022

A2338 – MacBook Pro (13-calowy, M2, 2022)
Model Id: Mac14,7
System operacyjny: macOS Ventura


2020

A2338 – MacBook Pro (13-calowy, M1, 2020)
Model Id: MacBookPro17,1
System operacyjny: macOS Ventura

A2289 – MacBook Pro (13-calowy, 2020, dwa porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro16,3
System operacyjny: macOS Ventura

A2251 – MacBook Pro (13-calowy, 2020, cztery porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro16,2
System operacyjny: macOS Ventura


2019

A2251 – MacBook Pro (13-calowy, 2019, dwa porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro15,4
System operacyjny: macOS Ventura

A1989 – MacBook Pro (13-calowy, 2019, cztery porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro15,2
System operacyjny: macOS Ventura


2018

A1989 – MacBook Pro (13-calowy, 2018, cztery porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro15,2
System operacyjny: macOS Ventura


2017

A1706 – MacBook Pro (13-calowy, 2017, cztery porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro14,2
System operacyjny: macOS Ventura (ostatni obsługiwany)

A1708 – MacBook Pro (13-calowy, 2017, dwa porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro14,1
System operacyjny: macOS Ventura (ostatni obsługiwany)


2016

A1706 – MacBook Pro (13-calowy, 2016, cztery porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro13,2
System operacyjny: macOS Monterey (ostatni obsługiwany)

A1708 – MacBook Pro (13-calowy, 2016, dwa porty Thunderbolt 3)
Model Id: MacBookPro13,1
System operacyjny: macOS Monterey (ostatni obsługiwany)


2015

A1502 – MacBook Pro (Retina, 13-calowy, wczesny 2015)
Model Id: MacBookPro12,1
System operacyjny: macOS Monterey (ostatni obsługiwany)


2014

A1502 – MacBook Pro (Retina, 13-calowy, środek 2014)
Model Id: MacBookPro11,1
System operacyjny: macOS Big Sur (ostatni obsługiwany)


2013

A1502 – MacBook Pro (Retina, 13-calowy, koniec 2013)
Model Id: MacBookPro11,1
System operacyjny: macOS Big Sur (ostatni obsługiwany)


2012

A1278 – MacBook Pro (13-calowy, środek 2012)
Model Id: MacBookPro9,2
System operacyjny: macOS Catalina (ostatni obsługiwany)

Macbook Pro.

(14-cali)

 

2023

A2779 – MacBook Pro (14-calowy, 2023)
Model Id: Mac14,5, Mac14,9
System operacyjny: macOS Ventura


2021

A2442 – MacBook Pro (14-calowy, 2021)
Model Id: MacBookPro18,3, MacBookPro18,4
System operacyjny: macOS Ventura

Macbook Pro

(15-cali)

 

2019

A1990 – MacBook Pro (15-calowy, 2019)
Model Id: MacBookPro15,1, MacBookPro15,3
System operacyjny: macOS Ventura


2018

A1990 – MacBook Pro (15-calowy, 2018)
Model Id: MacBookPro15,1
System operacyjny: macOS Ventura


2017

A1707 – MacBook Pro (15-calowy, 2017)
Model Id: MacBookPro14,3
System operacyjny: macOS Ventura (ostatni obsługiwany)


2016

A1707 – MacBook Pro (15-calowy, 2016)
Model Id: MacBookPro13,3
System operacyjny: macOS Monterey (ostatni obsługiwany)


2015

A1398 – MacBook Pro (Retina, 15-calowy, środek 2015)
Model Id: MacBookPro11,4, MacBookPro11,5
System operacyjny: macOS Monterey (ostatni obsługiwany)


2014

A1398 – MacBook Pro (Retina, 15-calowy, środek 2014)
Model Id: MacBookPro11,2, MacBookPro11,3
System operacyjny: macOS Big Sur (ostatni obsługiwany)


2013

A1398 – MacBook Pro (Retina, 15-calowy, koniec 2013)
Model Id: MacBookPro11,2, MacBookPro11,3
System operacyjny: macOS Big Sur (ostatni obsługiwany)


2012

A1398 – MacBook Pro (Retina, 15-calowy, środek 2012)
Model Id: MacBookPro10,1
System operacyjny: macOS Catalina (ostatni obsługiwany)

Macbook Pro

(16-cali)

 

2023

MacBook Pro (16-calowy, 2023)
Model Id: Mac14,6, Mac14,10
System operacyjny: macOS Ventura


2021

MacBook Pro (16-calowy, 2021)
Model Id: MacBookPro18,1, MacBookPro18,2
System operacyjny: macOS Ventura


2019

MacBook Pro (16-calowy, 2019)
Model Id: MacBookPro16,1
Ssystem operacyjny: macOS Ventura