Serwis Dell Bielsko

Serwis Dell.

Znamy i naprawiamy wszystkie modela laptopów Dell.

Serwis Dell Dell XPS, Inspiron, gamingowa seria G, Latitude,Precision, Vostro.

Twój laptop Dell się przegrzewa?

Czyszczenie i konserwacja układu chłodzenia.

Zrobimy to w jeden dzień, nie czekaj aż laptop przestanie działać!

Zobacz więcej >

Masz problemy z laptopem Dell?

Diagnoza i leczymy!

Znamy przypadłości i usterki laptopów Dell. Szybka reakcja i diagnoza może uratować laptopa. Nie czekaj aż będzie za późno.

Dell nie działa jak powinien? Zdiagnozujemy.

Eksperci w dziedzinie naprawy laptopów Dell, w tym takich serii jak XPS, Inspiron, gamingowe G, Latitude, Precision czy Vostro, gwarantują skuteczną diagnozę oraz profesjonalne podejście do każdej usterki. Laptopy Dell są cenione za nowoczesne technologie i niezawodną wydajność. Mimo to, jak każde urządzenie, mogą doświadczać problemów technicznych. Zauważyłeś spowolnienie działania Twojego komputera? Może masz problem z wyświetlaniem obrazu? Takie objawy mogą wskazywać na potrzebę fachowej interwencji. Jesteśmy gotowi, by Ci pomóc w każdej sytuacji związaną z Twoim laptopem Dell.

 

Nasi specjaliści są gotowi pomóc.

Nasi eksperci stosują najnowocześniejsze techniki diagnostyczne i posiadają dogłębną wiedzę o produktach Dell. Podejmujemy się naprawy wszelkiego rodzaju usterek – od problemów z oprogramowaniem po bardziej skomplikowane kwestie sprzętowe. Każdy model laptopa Dell, niezależnie od tego, czy jest to XPS, Inspiron, seria gamingowa G, Latitude, Precision czy Vostro, jest traktowany z najwyższą precyzją i starannością.

 

Jakie są najczęstsze objawy problemów?

Jeśli zauważyłeś, że Twój laptop Dell nie funkcjonuje prawidłowo, istnieje wiele symptomów, które mogą wskazywać na potrzebę interwencji. Spadek wydajności, przegrzewanie się, niespodziewane wyłączanie, problemy z klawiaturą, touchpadem, trudności z ładowaniem, zakłócenia w wyświetlaniu obrazu czy nieprawidłowe działanie portów to tylko niektóre z potencjalnych usterek. Jeśli dostrzegasz którykolwiek z tych objawów, warto skonsultować się ze specjalistą.

 

Nie czekaj z diagnozą.

Nie czekaj zbyt długo, ponieważ szybka reakcja może uchronić przed poważniejszymi problemami. Jeśli jesteś niepewny kondycji swojego laptopa, oferujemy bezpłatną wstępną diagnozę urządzenia. Im wcześniej zidentyfikujemy i rozwiążemy problem, tym większa szansa na długotrwałe i efektywne działanie Twojego laptopa.

Pytania i odpowiedzi.

Zastanawiasz się, jakie pytania najczęściej nurtują naszych klientów? Jesteśmy tutaj, aby rozwiać Twoje wątpliwości i dostarczyć klarowne odpowiedzi. W poniższej sekcji znajdziesz zestawienie najczęściej zadawanych pytań wraz z naszymi odpowiedziami. Jeśli jednak nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami bezpośrednio. Jesteśmy zawsze gotowi pomóc!

Zobacz więcej >

Usługi które wykonujemy do 60 minut!*

– Szybka, wstępna diagnoza laptopa.
– Podstawowe testy stabilności.
– Podstawowe testy komponentów (CPU, GPU, RAM, SSD itp.)
– Czyszczenie i konserwacja układu chłodzenia z wymianą termo-past.
– Instalacja Windows, sterowników i aktualizacji na dysku SSD.
– Wymiana typowej matrycy (nie klejonej do obudowy).
– Dołożenie lub wymiana dysku.
– Dołożenie lub wymiana pamięci RAM.
– Instalacja sterowników.
– Instalacja programu antywirusowego (zabezpieczenie laptopa).
– Podstawowe skanowanie i usuwanie wirusów, trojanów itp.
– Instalacja oprogramowania dostarczonego przez klienta.
– Sprawdzenie działania zasilacza laptopa.
– Sprawdzenie działania gniazda zasilania, USB, Jack, HDMI, DP itp.
– Sprawdzenie działania kamery, mikrofonu, głośników.

 

Usługi które wykonujemy w 1-3 dni.*

– Usługi wymagające zamówienia podzespołów dostępnych w Polsce.
– Rozszerzone diagnoza uszkodzenia.
– Rozszerzone testy stabilności, temperatur itp. (CPU, GPU, RAM, SSD itp.)
– Czyszczenie laptopa po zalaniu.
– Dokładne pomiary elektroniki płyty głównej.
– Wymiana układu BGA, SMD.
– Programowanie układu BIOS.
– Wymiana dysku z przenoszeniem danych użytkownika.
– Usuwanie wirusów, malware, spyware, ransomware, trojanów itp.
– Wymiana zawiasów, regeneracja mocowań zawiasów.
– Wymiana klapy matrycy lub ramki matrycy.
– Wymiana matrycy.
– Wymiana taśmy matrycy.
– Wymiana wentylatora.
– Wymiana klawiatury.
– Wymiana kamery.
– Wymiana gniazd (USB, Zasilania, HDMI, DP, Jack itp)
– Odzyskanie danych usuniętych z dysku nie nadpisanych.
– Odzyskanie danych w przypadku uszkodzeń logicznych.

 

Usługi mogące wymagać więcej czasu.

– Usługi wymagające zamówienia podzespołów niedostępnych w Polsce.
– Odzyskanie danych w przypadku uszkodzeń fizycznych.
– Rozszerzona diagnoza elektroniki przy skomplikowanych uszkodzeniach.
– Naprawa elektroniki przy skomplikowanych uszkodzeniach.
– Naprawa laptopa po zalaniu.
– Wymiana trudno dostępnych podzespołów.
– Naprawa uszkodzeń laminatu płyty głównej.
– Wymiana podzespołów dostępnych tylko za granicą (nawet ok 30 dni)
* O szybkości wykonania usługi decyduje  kolejność zgłoszeń, dostępność części oraz inne nieprzewidziane zdarzenia. Orientacyjny czas naprawy jest podawany zawsze po dokładnej diagnozie urządzenia, jednak może on ulec zmianie.
informacja
Twój Dell jest na gwarancji? - Skorzystaj z naprawy gwarancyjnej!
Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest objęte gwarancją. Jeśli tak, możesz skorzystać z usług autoryzowanego serwisu, zwłaszcza w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych. Pamiętaj jednak, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, takich jak pęknięcia obudowy, wyłamane zawiasy, rozbita matryca czy zalanie. W takich przypadkach naprawa gwarancyjna nie jest możliwa.

Zgłoś naprawę w serwisie autoryzowanym
lub udaj się do miejsca zakupu laptopa. Nie zapomnij przygotować dowód zakupu - jest on niezbędny żeby uzyskać naprawę gwarancyjną.

Tabelka diagnostyczna.

Najczęstsze przyczyny i objawy uszkodzeń laptopa

Oto kilka najczęstszych przyczyn uszkodzeń płyty głównej laptopa.
  • Zalanie lub zawilgocenie laptopa.
  • Wysoka temperatura, przegrzewanie się.
  • Zwarcie, uszkodzenia elektroniki.
  • Mikropęknięcia po uderzeniu lub upadku.
  • Uszkodzenia oprogramowania układów programowalnych BIOS, KBC.
  • nieumiejętnie wykonane czyszczenie np: ciekły metal zamiast termo-pasty, zła grubość lub brak termo-padów, nieumiejętny demontaż i montaż podzespołów itp.
  • Nieumiejętna próba naprawy, pogorszenie uszkodzenia przez nieodpowiedni demontaż i montaż, nieodpowiednie narzędzia, brak wiedzy itp.
  • Nieumiejętna wymiana podzespołów czy rozbudowa.
  • Nie odłączenie źródeł zasilania podczas naprawy, czyszczenia lub rozbudowy.
Uszkodzenie płyty głównej jest jednym z najpoważniejszych problemów, jakie mogą wystąpić w komputerze, ponieważ wymaga często kosztownej naprawy lub wymiany. Regularne czyszczenie wykonywane przez osoby doświadczone i dbanie o odpowiednie warunki pracy komputera mogą pomóc w zapobieganiu takim problemom.
Rozpoznanie awarii dysku twardego w laptopie można przeprowadzić, obserwując kilka charakterystycznych objawów. Oto jak rozpoznać potencjalną awarię dysku twardego:
  • Długi czas uruchamiania systemu operacyjnego Windows.
  • Niebieski ekran (Blue Screen of Death, BSoD)
  • Długo trwające operacje odczytu/zapisu.
  • Błędy odczytu/zapisu danych.
  • Dziwne dźwięki (dyski HDD - talerzowe)
  • Brak dostępu do partycji lub folderów.
  • Błędy zgłaszane przez system S.M.A.R.T.
  • Brak odpowiedzi lub zawieszanie się systemu.
  • Bad Sektors (uszkodzone sektory). Wymagana aplikacja testująca.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, jest to poważny sygnał, że twój dysk twardy może być uszkodzony lub awaryjny. W takiej sytuacji zaleca się zrobienie kopii zapasowej ważnych danych i skontaktowanie się z profesjonalnym serwisem
Oto kilka objawów, które mogą wskazywać na awarię lub problemy z baterią laptopa:
  • Skrócony czas pracy na baterii.
  • Nagłe wyłączanie się laptopa.
  • Brak ładowania baterii.
  • Nieprawidłowy poziom naładowania.
  • Nadmierne nagrzewanie się baterii.
  • Nieprawidłowe zachowanie wskaźników baterii.
  • Komunikaty o błędach baterii.
  • Słaba wydajność na baterii.
  • Spuchnięta bateria.
  • Komunikaty systemowe o wymianie baterii.
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, jest to sygnał, że bateria laptopa może być uszkodzona lub wymagać serwisu. W przypadku laptopów z wbudowaną baterią, zazwyczaj konieczna jest wizyta w serwisie, aby ocenić i ewentualnie wymienić baterię. W przypadku laptopów z wymienną baterią, można rozważyć zakup nowej baterii oryginalnej lub dedykowanego zamiennika. Po poradę w sprawie doboru odpowiedniej baterii zapraszamy do nas.
Oto kilka przyczyn problemów związanych z zasilaniem laptopa:
  • Uszkodzony zasilacz.
  • Niekompatybilny (źle dobrany) zasilacz.
  • Uszkodzone gniazdo zasilania w laptopie.
  • Uszkodzona lub zużyta bateria.
  • Zalanie lub zawilgocenie laptopa.
  • Uszkodzony kabel zasilający.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z zasilaniem w laptopie:
  • Brak reakcji na wciśnięcie przycisku zasilania (Power button).
  • Przerwy w zasilaniu (nagłe wyłączanie się, przerwy w ładowaniu baterii)
  • Miganie diody ładowania.
  • Brak reakcji na podłączenie ładowarki (żadna dioda nie świeci).
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Komunikaty o błędach zasilania.
  • Brak zasilania na baterii (jeżeli mamy pewność, że bateria jest sprawna)
Jeśli zauważasz którykolwiek z tych objawów, może to sugerować problemy z zasilaniem laptopa. Problem może wynikać z uszkodzonej ładowarki, kabla lub gniazda zasilania albo awarii układu zasilania na płycie głównej, warto skontaktować się z serwisem, który zatrudnia specjalistę ds. napraw elektroniki, aby ocenić i naprawić problemy z zasilaniem.
Problemy z portami i gniazdami w komputerze mogą prowadzić do różnych problemów z podłączaniem urządzeń i transmisją danych. Oto kilka punktów, które mogą sygnalizować problemy z portami i gniazdami:
  • Brak reakcji po podłączeniu urządzenia.
  • Błąd rozpoznania urządzenia.
  • Brak zasilania w porcie.
  • Wolna prędkość transferu danych.
  • Przegrzewanie się portu lub gniazda zasilania.
  • Luźne połączenie.
  • Zakurzone, zalane lub zabrudzone porty.
  • Błąd kodu USB (np. "Błąd 43" w systemie Windows)
  • Urządzenie jest widoczne, ale nie działa poprawnie.
Jeśli zauważasz którekolwiek z tych objawów, warto sprawdzić i ewentualnie naprawić porty lub gniazda w komputerze, lub skonsultować się z profesjonalistą w celu dokładnej diagnostyki i naprawy.
Przegrzewanie się komputera może prowadzić do poważnych problemów z wydajnością i bezpieczeństwem. Oto 9 objawów, które mogą świadczyć o przegrzewaniu się komputera:
  • Głośna praca wentylatorów.
  • Spadek wydajności (Thermal Throttling).
  • Zawieszanie się aplikacji lub komputera.
  • Niebieski ekran (Blue Screen of Death, BSoD)
  • Skrócenie życia baterii.
  • Wysoka temperatura obudowy.
  • Wolniejsza praca dysku twardego.
  • Awaryjne wyłączanie się.
  • Wysoka temperatura procesora lub karty graficznej (wymagana aplikacja monitorująca).
Jeśli zauważasz którekolwiek z tych objawów, ważne jest podjęcie działań, aby zapobiec przegrzewaniu się komputera. Możesz spróbować oczyścić wentylatory i chłodzenie, zapewnić odpowiednią wentylację, lub skonsultować się z profesjonalistą, aby ocenić, czy konieczna jest wymiana lub naprawa komponentów. Przegrzewanie się komputera może prowadzić do uszkodzeń sprzętu, dlatego warto działać prewencyjnie.
Problemy z wyświetlaniem obrazu mogą być frustrujące i wynikać z różnych uszkodzeń. Oto 12 typowych usterek, które mogą wskazywać lub prowadzić do problemów z wyświetlaniem obrazu na monitorze lub ekranie:
  • Brak obrazu.
  • Ciemny ekran z podświetleniem.
  • Martwe lub zawieszone pixele.
  • Błędy w wyświetlaniu kolorów.
  • Migotanie ekranu.
  • Uszkodzenie karty graficznej.
  • Rozmazany obraz.
  • Paski na ekranie (pionowe lub poziome).
  • Pęknięta lub rozbita matryca.
  • Uszkodzona taśma matrycy.
  • Uszkodzona elektronika matrycy.
  • Uszkodzone podświetlanie matrycy (LED, CCFL).
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto podjąć działania, takie jak sprawdzenie połączeń i ustawień, aktualizacja sterowników lub konsultacja z profesjonalistą, aby ocenić, czy wymagana jest naprawa lub wymiana komponentów. Problemy z wyświetlaniem obrazu mogą wynikać z wielu czynników, i diagnoza jest kluczowa w ich rozwiązaniu.
BIOS (Basic Input/Output System) to podstawowy system wejścia-wyjścia, który zarządza inicjalizacją sprzętu komputerowego podczas rozruchu. Oto kilka przyczyn, które mogą prowadzić do uszkodzeń BIOS-u:
  • Nieudana, przerwana aktualizacja.
  • Uszkodzenie pamięci CMOS.
  • Uszkodzona, rozładowana bateria CMOS.
  • Niewłaściwa konfiguracja.
  • Stara wersja oprogramowania BIOS.
Uszkodzenie BIOS-u może prowadzić do poważnych problemów, takich jak niemożność uruchomienia komputera lub systemu operacyjnego (niewłaściwa konfiguracja). W takim przypadku często konieczny jest reset CMOS, wymiana układu BIOS lub ponowne zaprogramowanie go za pomocą odpowiedniego programatora lub w niektórych przypadkach odpowiednio przygotowanego pendrive poprzez złącze USB.
Niewłaściwe działanie systemu operacyjnego może prowadzić do różnych problemów z komputerem. Zobacz listę typowych przyczyn i objawów, które mogą wskazywać lub powodować niewłaściwe działanie systemu operacyjnego:
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto rozważyć diagnozę i naprawę systemu operacyjnego. Może to obejmować aktualizację oprogramowania, przeskanowanie komputera w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania lub nawet reinstalację systemu operacyjnego, w zależności od rodzaju problemu.
Oto kilka typowych objawów, które mogą wskazywać na problemy z kartą graficzną (GPU), Pamięcią graficzną (VRAM) lub mogą być związane z usterką elektroniki karty w laptopie lub komputerze stacjonarnym:
  • Artefakty graficzne.
  • Brak obrazu.
  • Blue Screen of Death (BSoD)
  • Spowolniona wydajność graficzna.
  • Czarny ekran.
  • Błędne wyświetlanie tekstur w grach.
  • Zamrażanie obrazu.
  • Błąd instalacji sterownika.
  • Głośne chłodzenie.
  • Wysokie temperatury GPU.
Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto skonsultować się z profesjonalistą lub wykonać testy diagnostyczne, aby potwierdzić, czy karta graficzna jest przyczyną problemów.
Oto 10 objawów lub problemów związanych z połączeniem sieciowym lub internetowym, które możemy napotkać:
  • Brak dostępu do internetu.
  • Niska prędkość internetu.
  • Przerwy w połączeniu
  • Opóźnienia (lag) w grach online
  • Nadmiernie nagrzany zasilacz.
  • Usterki karty wi-fi lub LAN.
  • Problemy z połączeniem VPN.
  • Wirusy i złośliwe oprogramowanie.
  • Problemy z DNS.
  • Problemy z firewallami i portami.
Rozwiązywanie tych problemów może wymagać zaawansowanej wiedzy technicznej i narzędzi diagnostycznych. Aby zidentyfikować i naprawiać problemy związane z siecią najlepiej skonsultować się z profesjonalnym serwisem w celu rozwiązania problemu.
Matryca laptopa jest kluczowym komponentem urządzenia, ale jednocześnie jest wrażliwa na uszkodzenia. Poniżej przedstawiamy listę z najczęstszymi przyczynami problemów z matrycą:
  • Uszkodzenie mechaniczne.
  • Zbyt silne zamknięcie pokrywy.
  • Nacisk na ekran.
  • Zalanie lub wilgoć.
  • Wada fabryczna.
  • Zbyt wysoka temperatura.
  • Upadek laptopa.
  • Przytrzaśnięcie czegoś pokrywą matrycy.
  • Uszkodzenie taśmy matrycy - zwarcie.
  • Usterka podświetlenia matrycy LED, CCFL - stare modele.
Objawy uszkodzonej matrycy w laptopie:
  • Pionowe lub poziome pasy.
  • Czarne plamy.
  • Nieprawidłowe kolory.
  • Pęknięcia.
  • Brak reakcji na dotyk.
  • Błyski lub migotanie ekranu.
  • Ciemne obszary, nierównomierne podświetlenie.
  • Bąble powietrza między matrycą a dotykiem.
  • Martwe, zawieszone pixele.
Jeśli zauważysz którykolwiek z powyższych objawów w swoim laptopie, warto skonsultować się z serwisem, aby ocenić zakres uszkodzenia i możliwości naprawy.
Oto 10 objawów lub usterek związanych z dźwiękiem w komputerze:
  • Brak dźwięku.
  • Trzaski, trzeszczenia lub szumy.
  • Przerwy w dźwięku.
  • Niska jakość dźwięku.
  • Opóźnienie dźwięku.
  • Nieprawidłowa konfiguracja głośników lub urządzeń audio.
  • Brak dźwięku z konkretnego źródła.
  • Problem z kartą dźwiękową
  • Nieodpowiedni sterownik.
Jeśli napotkasz którykolwiek z tych objawów, zaleca się rozpoczęcie od diagnostyki, która może obejmować sprawdzenie ustawień dźwięku, aktualizację sterowników, sprawdzenie fizycznych połączeń audio i ewentualnie naprawę czy wymianę uszkodzonych komponentów, takich jak karta dźwiękowa czy głośniki lub instalację sterowników dla urządzeń audio.
Oto 10 przykładowych objawów problemów z mikrofonem lub kamerą w komputerze:
  • Brak dźwięku z mikrofonu.
  • Zniekształcony dźwięk z mikrofonu.
  • Niska jakość dźwięku z mikrofonu.
  • Opóźnienie dźwięku z mikrofonu.
  • Brak obrazu z kamery.
  • Zakłócenia obrazu z kamery.
  • Problemy z dostępem do kamery lub mikrofonu w przeglądarkach.
  • Kamera wyłącza się spontanicznie.
  • Brak rozpoznawania kamery przez system.
  • Kamera działa tylko w jednym programie.
Jeśli doświadczasz któregoś z tych objawów, zaleca się przede wszystkim sprawdzenie ustawień systemowych oraz aktualizację sterowników dla kamery i mikrofonu. Jeśli problem nadal występuje, może być konieczna bardziej zaawansowana diagnostyka lub nawet naprawa lub wymiana uszkodzonych komponentów.
Uszkodzenia zawiasów lub mocowań w zawiasach laptopa mogą być spowodowane różnymi czynnikami. Oto kilkanaście potencjalnych przyczyn:
  • Intensywne otwieranie i zamykanie.
  • Przypadkowe uderzenia.
  • Zbyt duża siła przy otwieraniu.
  • Nieprawidłowe ustawienie kąta otwarcia.
  • Zużycie materiałów.
  • Zanieczyszczenia i kurz - zatarcie zawiasów.
  • Wada fabryczna, wada projektu, planowane postarzanie produktu.
  • Nieodpowiedni montaż.
  • Niewłaściwe naprawy.
  • Starzenie się laptopa.
  • Wysokie temperatury.
Warto zwracać uwagę na te czynniki, aby zapobiegać uszkodzeniom zawiasów i w miarę potrzeb wykonywać konserwację i regulację zawiasów lub naprawy, aby utrzymać laptop w dobrym stanie. Jeśli jednak już doszło do uszkodzenia, konieczna może być ich wymiana lub naprawa przez profesjonalistę.
Oto kilka przyczyn uszkodzeń klawiatury laptopa:
  • Zalanie laptopa.
  • Zanieczyszczenia pod klawiszami.
  • Uszkodzenia mechaniczne.
  • Starzenie się lub zużycie komponentów.
  • Niewłaściwe czyszczenie.
Oto kilka objawów wskazujących na uszkodzenie klawiatury laptopa:
  • Nie reagujące klawisze: Po naciśnięciu niektórych klawiszy nie ma żadnej reakcji.
  • Podwójne wpisy: Po jednokrotnym naciśnięciu klawisza pojawiają się podwójne znaki lub cyfry.
  • Trudność w naciskaniu: Klawisze są trudne do naciśnięcia lub wracają do pozycji wyjściowej z opóźnieniem.
  • Losowe wpisy: Klawiatura wpisuje losowe znaki bez naciskania klawiszy.
  • Klawisze utknęły: Niektóre klawisze pozostają wciśnięte i nie wracają do pozycji wyjściowej.
  • Nieprawidłowe działanie podświetlenia: Jeśli klawiatura jest podświetlana, światło może migać, być nierównomierne lub całkowicie nie działać.
  • Nieprawidłowe mapowanie klawiszy: Naciśnięcie jednego klawisza powoduje wpisanie innego znaku.
Przyczyny pękniętej lub rozwarstwionej obudowy laptopa:
  • Upadek laptopa.
  • Nacisk na obudowę.
  • Zbyt silne otwieranie pokrywy (przy zatartych zawiasach).
  • Ekspozycja na skrajne temperatury.
  • Starzenie się materiałów.
  • Wada konstrukcyjna - zacierające się zawiasy, zbyt słabe elementy mocujące.
Do czego może prowadzić pęknięta lub rozwarstwiona obudowa:
  • Uszkodzenie wewnętrznych komponentów: Pęknięta obudowa może pozwolić na dostanie się do wnętrza laptopa kurzu, brudu czy wilgoci, co może uszkodzić wewnętrzne komponenty. Popękane plastikowe elementy obudowy prowadzą do przemieszczania się metalowych elementów mocujących wewnątrz obudowy co może prowadzić do zwarć.
  • Problemy z chłodzeniem: Uszkodzenia obudowy mogą zakłócić prawidłowe działanie systemu chłodzenia, prowadząc do przegrzewania się laptopa.
  • Zwiększone ryzyko dalszych uszkodzeń: Pęknięcia mogą się powiększać pod wpływem nacisku czy wstrząsów, co może prowadzić do dalszych uszkodzeń.
  • Problemy z zawiasami: Pęknięcia w okolicach zawiasów mogą prowadzić do ich uszkodzenia, co utrudnia otwieranie i zamykanie laptopa.
W przypadku zauważenia pęknięć lub rozwarstwień obudowy warto rozważyć jej naprawę lub wymianę, aby zapewnić dłuższą żywotność laptopa i uniknąć poważniejszych problemów w przyszłości.
Oto kilkanaście możliwych usterek, które mogą wystąpić po upadku laptopa:
  • Pęknięcie matrycy.
  • szkodzenie dysku twardego.
  • Złamania lub pęknięcia obudowy laptopa.
  • Uszkodzenia klawiatury.
  • Uszkodzenia, złamanie zawiasów.
  • Uszkodzenie, wyłamanie mocowań zawiasów.
  • Uszkodzenie portów (USB, HDMI, itp.) i gniazd (zasilania, słuchawkowe)
  • Problemy z łącznością Wi-Fi (odłączenie anteny)
  • Uszkodzenie, mikropęknięcia płyty głównej.
  • Uszkodzenie pamięci, wypięcie z gniazda RAM.
  • Uszkodzenie systemu chłodzenia, wyłamanie łopatek wentylatora.
Po upadku laptopa warto przeprowadzić dokładną diagnozę w serwisie, nawet jeśli na pierwszy rzut oka urządzenie wydaje się działać prawidłowo. Ukryte uszkodzenia mogą objawić się po pewnym czasie i doprowadzić do poważniejszych problemów.